Centre d'Educació Infantil i Primària. Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) Tel/fax: 971344818 ceipguillemdemontgri@gmail.com
Per contactar directament amb les tutores:
oscartijeras@ceipguillemdemontgri.com

dilluns, 20 d’abril del 2020

DILLUNS 20/04/2020

CATALÀ: 
Avui farem una breu introducció al TEATRE...
Sabeu què és el teatre?? Segur que sí... que en teniu moltes idees. 
Per ampliar més sa vostra informació mirau aquest vídeo: 

 

Sabeu què fa falta per fer una obra de teatre? Hem de tenir una història, uns personatges, un guió, un escenari i una escenografia. 

Recordau que el curs pasat varem anar a vore "El petit príncep"?. Aquest teatre es va representar 300 vegades... mirau aquest vídeo:




El teatre pot tenir diferentes representacions, pot ser gestual (fent mímica), musical (on els personatges canten cançons contant la història), de titelles, etc.  

Per començar, mirau, us deix un enllaç on podreu llegir la primera escena d'una obra de teatre que m'ha agradat molt: PEGAMIL. Tracta d'un laboratori on diferents personatges intervenen fent experiments explosius molt divertits. 

Voreu que he posat algun comentari al costat del document explicant algunes coses. El que heu de fer és llegir aquesta primera escena, i una vegada llegit, podeu practicar-ho a casa amb els vostres pares. Més endavant repartirem papers per fer-ho entre tots... D'acord?? 

Clicau la imatge per accedir al document:



VALORS: 


1era Activitat i sessió: 

1r En una fulla en blanc, l’alumne ha de dibuixar un “mapa o dibuix figurat” que representi aquestes 4 àrees de la seva vida: l’escola, la família, les activitats que fa i els amics en una mateixa cara de la fulla. L’alumne ha de fer servir tota la cara de la fulla en blanc per dibuixar aquestes àrees o zones que representin la seva vida diària. Cada àrea ha de tenir el tamany o la grandària corresponent a la importància que el nen o nena li dona a cada un/a. 
2n L’alumne ha de pensar en cada àrea, on pot trobar l’emoció o el dragó de la por i totes les seves variants (inseguretat, nerviosisme, preocupació, incertesa, ansietat, bloqueig, dubte, desconfiança, estrès, angoixa, vergonya, inquietud, pànic...) En el paper dibuixarà a cada àrea, el drac o dragons corresponents, com ell vulgui (grans, petits, lletjos, amb ales, aquàtics, amb foc, amb escates, etc..). 

Dibujo de Zentangle de Dragón para colorear | Dibujos para ...
2n Sessió Valors del 27 d’abril a l’1 de maig: “Explica els teus dragons” 
2ona Activitat i sessió: 
3r Ara, l’alumne ha de tornar a mirar els dibuixos fets anteriorment, i ha de posar nom als dragons, fent explicacions d’aquest tipus; per exemple: 
-A l’escola, trobo el dragó del nerviosisme i la inseguretat quan he de parlar en públic a la classe. 
-El meu dragó de la vergonya surt quan he de cantar o ballar davant la gent. 
-El meu drac del pànic està quan vaig a la piscina i m’he de tirar a l’aigua des del trampolí més alt. 
-A casa, apareix el drac de la inquietud quan no em diuen què està passant realment, quan he fet una cosa malament i tinc mala consciència, etc...

4t Reflexiona i contesta per escrit a les següents preguntes, després d’haver dibuixat els teus dragons en la sessió anterior: 

  1. Com són els teus dragons: grans o petits? Voladors, aquàtics, terrestres...Per què són així?
  2. Com es diuen els teus dragons i quan solen sortir?
  3. Mirant el mapa que has dibuixat, en quina àrea o zona tens més dragons (a casa, a l’escola, amb els amics..)? Tens dragons a totes les zones?
  4. Ten recordes d’alguna ocasió en la que alguna cosa que et donava por, inseguretat o nerviosisme abans, acabés sent o sigui ara una cosa que t’agradi fer o agradable?
  5. Quines estratègies utilitzes per intentar afrontar o que desapareguin aquestes pors?
Quan tingueu fetes aquestes dues sessions, me les heu d’enviar al meu correu, preferiblement les dues juntes adjuntades en el mateix email: natalia.riera86@gmail.com,
Recordeu que ho podeu anar fent a poc a poc, sense presses. 
Una abraçada enorme, Natalia.

RELIGIÓ:

Per accedir a l'activitat de religió clicau la imatge:





















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada