Centre d'Educació Infantil i Primària. Ctra. Sta. Agnès s/n Sant Antoni de Portmany (07820) Tel/fax: 971344818 ceipguillemdemontgri@gmail.com
Per contactar directament amb les tutores:
oscartijeras@ceipguillemdemontgri.com

dimecres, 25 de març del 2020

VALORS i RELIGIÓ 2ª SETMANA

VALORS

Activitat individual “Què series si fosis…?”, on han de buscar característiques de si mateixos mitjançant la tècnica de la comparació amb alguns elements suggerents de la natura. 

En una fulla apart, els alumnes reflexionant primer abans d’escriure, han pensar i  respondre acabant les següents oracions. A modo d’exemple, la mestra de Valors fa el seu: 
Si jo fos un ocell, seria una cigonya per poder viatjar i anar a veure els meus amics que viuen a la Península. 
Si jo fos una estació de l’any seria la tardor, perquè m’agraden els canvis, no m’agrada fer sempre el mateix i m’encanta reflexionar sobre les coses.
Si jo fos una planta sería una violeta, perquè em consider una persona baixeta, que necessita estar amb més gent, que prefereix activitats durant el dia, que necessita la seguretat d’un ambient proper…
Si jo fos un color sería el groc perquè irradia alegria, energia i optimisme.

Cal fer l’activitat responent a les següents oracions, cada una per separat: Si jo fos (un ocell, un mes de l’any, un dia de la setmana, una planta, un arbre, una cançó, un mamífer, una pel·lícula, un color, un planeta, un paisatge, una emoció…) seria …. perquè….

Després quan acabeu, també heu de contestar a les següents preguntes d’autoavaluació: 
Ha set difícil per vosaltres extraure les característiques i respondre a les oracions?
Quines conclusions podeu treure de l’activitat? 
Com us heu sentit al fer-les?

Esper les vostres respostes en el meu correu personal: 
natalia.riera86@gmail.com, ho podeu anar fent durant tota aquesta setmana, i si voleu podeu afegir dibuix (sabeu que m’encanta veure la vostra creativitat gràfica). 

Una abraçada enorme, Natalia.


RELIGIÓ 

L’amabilitat

REFLEXIONES CRISTIANAS PARA NIÑOS - Cuento Reflexión infantil para Niños Cristianos
https://www.youtube.com/watch?v=wLSEg4yZZs4

En primer lloc, han de veure l’enllaç sobre el valor humà i cristià sobre l’amabilitat.

Després , una vegada hagen escoltat l’enllaç han de contestar les següents preguntes que són molt senzilles:
Què es una persona amable?
Podries posar-me un petit exemple o alguna anècdota que vos haja passat a la vostra vida potser real o pel contrari inventat sobre si alguna vegada haveu sigut amable/s  en alguna persona del vostre voltant?
En la societat actual creieu que hi ha persones amables que fan les coses per interès o perquè li surt del més profund del seu cor?

Per finalitzar, totes aquestes preguntes les podeu realitzar a un full tamany A4, tenen que ser contestacions molt curtes, el mínim d’extensió es de mig foli.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada